Boosting Business

NEWS

 

Tilmeld vores nyhedsbrev

 


 


 

WORKS

2012-07-03 07:07:21 | Kategori: Markedsføring

salg markedsføring reklame branding grafisk identitet salgsværktøjer værktøjskasse til salg iværksætter iværksætterløsning boost din virksomhed sådan sælger du mere

7 totalt-i-orden salgsværktøjer

Tryksager er vigtige, en professionel grafisk identitet er et must såvel online som offline
Men alle tryksager i verden og andre salgsmaterialer i form af arbejdspapirer, strategiplaner, sales scripts, software, og så videre falder helt til jorden, hvis du ikke har de intellektuelle og følelsesmæssige værktøjer, der virkelig skaber succes.

Her er syv "salgsværktøjer" du bør kende til:

 

1. Tålmodighed

Vær tålmodig og lad kunderne bestemme i deres eget tempo. Ingen har nogensinde fået en plante til at vokse hurtigere ved at trække hårdt i bladene på en spirende plante.
Hvis du mangler tålmodighed, vil du blive frustreret, når tingene tager længere tid end du ønsker. Kunderne vil fornemme din frustration og tøve med at købe.


2. Engagement

Hvis du føler dig forpligtet til både din kundes- og din egen succes, vil du gøre, hvad det tager (inden for de juridiske og etiske grænser) for at få arbejdet gjort. Tanken om at give op er slet ikke en "option". Hvis du mangler engagement og konsekvent undlader at følge op, vil du hurtigt "miste bolden" på det værst tænkelige tidspunkt.


3. Begejstring

Entusiasme er smitsom: Hvis du er begejstret for dig selv, din virksomhed og dit produkt, vil dine kunder drages af din entusiasme og tro på din evne til at løfte deres opgaver. Hvis du mangler entusiasme, vil du finde dig selv omgivet af "nej-hatte" og endeløse "indsigelser". Ganske simpelt sagt: Det er loven om tiltrækning. Hvad du sender ud - vender tilbage. Så tænk dig godt om og vælg de rigtige energier, inden du møder på arbejde.


4. Nysgerrighed

Nysgerrighed er afgørende for vækst. Både som individ og professionel. Hvis bare du bruger en anelse længere tid hver dag med kundepleje, lærer noget nyt om din kunde og bliver derved langt bedre i stand til at yde den bedste og mest personlige service. Hsuk at udvikle dig fagligt. Det kan være ved at læse bøger, tage kurser og ikke mindst at netværke på kryds og tværs af alle brancher - også inden for din egen. "Konkolleger" i dit netværk kan være den største informations- og vidensdelings"bank" af alle. Hvis du ikke vokser, vil dine ideer bliver forslidt, din karriere vil sygne hen, og din evne til at konkurrere vil langsomt drænes.


5. Mod

Hvis du har modet, kan du tage de nødvendige risici for at udvide dig selv og din virksomhed ind på nye områder, selv når du står over for overvældende odds. Du kan vælge at se eventuelle tilbageslag som uddannelsesmuligheder, snarere end fiaskoer. Men sørg for at finde og bruge modet, så du ikke "isner", når tingene spidser til. Det er jo nødvendigt at holde hovedet koldt, hvis man skal formå at dreje små muligheder til store. Omvendt kræver det absolut ingenting at dreje små fejl til endnu større.


6. Integritet

Hvis du har integritet, er der ingen modsætning mellem din erklærede formål og dine reelle motiver. Hvis der ikke er en skjult dagsorden, fornemmer kunderne hurtigt din ærlighed og føler sig trygge i samarbejdet. Hvis du mangler integritet, vil kunderne hurtigt føle, at noget er ikke er helt "rigtigt", og får tendens til at trække sig frem for at købe.


7. Fleksibilitet

Livet handler om forandring, intet forbliver det samme - hverken for din kunde eller din virksomhed. Hvis du er fleksibel kan du observere, hvad der virker og hvad der ikke gør, og hurtigt matche nye omstændigheder. Det er ikke et "nice to have" men et "need to have" som selvstændig.

 

Tilmeld dig nyhedsbrevet her


Der er endnu ingen kommentar til dette indlæg, bliv den første til at skrive en kommentar.

Navn: *

E-mail: *

( bliver ikke vist )

Hjemmeside:

( husk http:// )

Kommentar: *

Følg med i dette indlæg via RSS eller ATOM