Boosting Business

NEWS

 

Tilmeld vores nyhedsbrev

 


 


 

WORKS

2013-05-16 08:00:08 | Kategori: Markedsføring

markedsføring sociale medier facebook facebookside facebook kampagne bedre facebook side branding

Sådan booster du din Facebookside

 

Langt de fleste virksomheder, bør overveje af have Facebook med i sin kommunikationsplan. Det er i dag verdens største sociale netværk, med ikke mindre end 115 millioner besøgende hver måned. Her har både private og virksomheder et enormt potentiale for at komme helt tæt på samfundet - også globalt. Så hvordan kommer du rigtigt fra start - eller forbedrer den side du måske allerede har?


Brug masser (og masser og masser) af fotos

Fotos kommuniker hurtigt. Det er blikfang og formidler lange og intense budskaber - hvor tekst kræver en ekstra indsats for at fange Facebookbrugerens interesse . Jeg kan varmt anbefale at bruge fotos ved stort set hvert opslag. Kvadratiske billeder passer særligt godt til Facebooks nye timeline layout. Uanset om det er en update om den nye medarbejder, en spændende case eller en revolutionerende milepæl for virksomheden... billeder leverer hurtigt budskabet - men det perfekte opslag understøttes af den helt rigtige overskrift - og uddybende tekst.

I nedenstående opslag kombineres to budskaber:
En konkurrerende lokal virksomhed får presset denne nye virksomhed til at fjerne sine produkt brands fra sin markedsføring.
Det fortælles her på en "fræk og lidt provokerende facon"
Samtidig signaleres stor dynamik og spænding ved et ildshow om aftenen ("Vi er her endnu og vi er fightere")

Klik på billedet for at se opslaget på Facebook:



Pas på med links

En af de mest upopulære former for opslag på Facebook er URL-links. At få folk til din hjemmeside, blog eller video er stadig vigtigt, så hvordan kan du gøre det på den rigtige måde?
Hvad er "HOT"? Hvad er "NOT"?

 

HOT - sådan gør du

· Åben din Facebok side
· Under topbanneret klikker du på "Billeder"
· Upload et billede (husk at tilføje det til et relevant album)
· Tilføj en KORT og spændende tekst, som BRUGEREN synes er spændende
· Tilføj direkte link (URL) til videoen, hjemmesiden eller hvor du ønsker.
· "Tag" eventuelt RELEVANTE personer på billedet

  (det vises på personernes profil og på deres "venners" nyheds side)
· Del billedet på din Facebooksides wall
· Promover evt. billedet (klik på "Boost opslag" under billedet)



NOT - sådan mister brugeren interessen

· Åben din Facebok side
· Opret et opslag på din wall
· Indsæt en URL (link)
· Indsæt et billede uden tekst
· Slå opslaget op på din wall

 

Planlæg dit indhold i god tid.

En af de bedste funktioner Facebook har tilføjet i det forløbne år er muligheden for at planlægge indholdet på siderne.

Klik på det lille grå ikon som forestiller et ur, nederst til venstre på din mail boks, og du kan bestemmer hvornår dit indhold vil dukke op (Sørg for at afsenderen fremstår som Facebook siden og ikke din personlige profil). Skriv dit indlæg, planlæg det og eksperimenter med hvilket tidspunkt på dagen, som fungerer bedst for din målgruppe. Hvis du føler dig ekstra produktiv og kreativ, kan du endda planlægge en uge eller to af Facebook indhold ved et personalemøde.

 

Kort, spændende og uimodståeligt

Sig det KORT - og gør det så endnu kortere. Facebookbrugeren bliver konstant bombarderet med information. Tak direkte til ham- eller hende.  Kan du holde dit opslag på én linje  - så gør det!!!
Hav kun ét primært budskab. Lad det sekundære være sekundært. Vær skånselsløs og skær ned på ALLE unødvendige ord. Det optimale Facebookopslag er som en buillionterning. Det skal være selve essensen af alt det du gerne vil formidle - resten kan brugeren læse/modtage hvor du eventuelt har linket til.

Klik på billedet for at se opslaget på Facebook


Vær tålmodig

Alle vil have flere "Likes" og kommentarer. Hvordan gør alle de andre sider ? Og hvordan får de det til at se så nemt ud?
En væg er bygget sten for sten - også en Facebook wall. Skriv en god post i dag. Spørg en person direkte om at tjekke din Facebook-side. Lidt efter lidt, kan du oprette et fællesskab. Kræs om hver person. Tænk langsigtet og vær villig til at vokse langsomt. At være tålmodig med Facebook og sociale medier er vigtigt. Det er ikke let, men det er det værd.
Facebook er et socialt medie - og det kan ikke overraske mange, at nøglen til succés p åFacebook er: VÆR SOCIAL!!!!
Det er ikke "ugens tilbud" og "reklame for egen virksomhed" der tiltrækker brugeren. Men hvis du kan koncentrere dig om den del af din målgruppe, som er på Facebook - og tale direkte til dem, så er dine chancer for succés allerede top tunet. Via Facebook kan du markedsføre din virksomhedskultur - knytte forbrugeren tættere til dig og din virksomhed. Men brug endelig et kraftigt filter når du taler til dem - fortæl ikke hvad du selv gerne vil fortælle... fortæl dem det du ved, som de også gerne vil vide... ikke andet!


Ingen magisk formel

Lad os til sidst få noget på plads: Der er ingen magiske formler for at bruge sociale medier let, hurtigt, eller uden udfordringer. Ingen regler er ubrydelige.
Men lad os vide om det virker for dig - hvad du selv har gjort - og hvad du ser en udfordring i. Facebook er en guldåre på internettet - men det kræver det rigtige værktøj og de rigtige teknikker at få del i den.

God fornøjelse - og så ses vi jo på Facebook ikke?

Klik på billedet og lad os tales ved på Facebook:

Der er endnu ingen kommentar til dette indlæg, bliv den første til at skrive en kommentar.

Navn: *

E-mail: *

( bliver ikke vist )

Hjemmeside:

( husk http:// )

Kommentar: *

Følg med i dette indlæg via RSS eller ATOM